osg.Uniform

class osg.Uniform
Represents

c++ class

Wraps

osg::Uniform

Bases

osg.Object

osg.Uniform encapsulates glUniform (https://www.khronos.org/registry/OpenGL-Refpages/es2.0/xhtml/glUniform.xml) values. For convenience and visibility in Lua there are a number of setters and getters kind of set<VaueType><Dimension> and get<VaueType><Dimension> (e.g. osg.Uniform.setInt2() and osg.Uniform.getInt2()) for setting and geting values of corressponding osg.Uniform object. Static functions for creating an osg.Uniform of specified type are also provided and has signature osg.Uniform.<ValueType><Dimension> (e.g. osg.Uniform.Vec2d()).

Constructors:

osg.Uniform()

osg.Uniform(osg.Uniform.Type type, std.string name, int numElements)

Параметры
osg.Uniform(osg.Uniform.Type type, std.string name)

Параметры

Methods:

:setType(osg.Uniform.Type type)

Set the type of glUniform, ensuring it is only set once.

Параметры

type (osg.Uniform.Type) –

:getType()

Get the type of glUniform as enum.

Тип результата

osg.Uniform.Type

:setNumElements(int num)

Set the length of a uniform, ensuring it is only set once (1 == scalar).

Параметры

num (int) –

:getNumElements()

Get the number of GLSL elements of the osg.Uniform (1 == scalar).

Тип результата

int

:setFloat(double v)

Параметры

v (double) –

:setDouble(double v)

Параметры

v (double) –

:setInt(int v)

Параметры

v (int) –

:setInt2(int v1, int v2)

Параметры
  • v1 (int) –

  • v2 (int) –

:setInt3(int v1, int v2, int v3)

Параметры
  • v1 (int) –

  • v2 (int) –

  • v3 (int) –

:setInt4(int v1, int v2, int v3, int v4)

Параметры
  • v1 (int) –

  • v2 (int) –

  • v3 (int) –

  • v4 (int) –

:setUnsigned(unsigned v)

Параметры

v (unsigned) –

:setUnsigned2(unsigned v1, unsigned v2)

Параметры
  • v1 (unsigned) –

  • v2 (unsigned) –

:setUnsigned3(unsigned v1, unsigned v2, unsigned v3)

Параметры
  • v1 (unsigned) –

  • v2 (unsigned) –

  • v3 (unsigned) –

:setUnsigned4(unsigned v1, unsigned v2, unsigned v3, unsigned v4)

Параметры
  • v1 (unsigned) –

  • v2 (unsigned) –

  • v3 (unsigned) –

  • v4 (unsigned) –

:setBool(bool v)

Параметры

v (bool) –

:setBool2(bool v1, bool v2)

Параметры
  • v1 (bool) –

  • v2 (bool) –

:setBool3(bool v1, bool v2, bool v3)

Параметры
  • v1 (bool) –

  • v2 (bool) –

  • v3 (bool) –

:setBool4(bool v1, bool v2, bool v3, bool v4)

Параметры
  • v1 (bool) –

  • v2 (bool) –

  • v3 (bool) –

  • v4 (bool) –

:setVec2f(osg.Vec2 v)

Параметры

v (osg.Vec2) –

:setVec2d(osg.Vec2 v)

Параметры

v (osg.Vec2) –

:setVec3f(osg.Vec3 v)

Параметры

v (osg.Vec3) –

:setVec3d(osg.Vec3 v)

Параметры

v (osg.Vec3) –

:setVec4f(osg.Vec4 v)

Параметры

v (osg.Vec4) –

:setVec4d(osg.Vec4 v)

Параметры

v (osg.Vec4) –

:setMatrix(osg.Matrix v)

Параметры

v (osg.Matrix) –

:setMatrix2(osg.Matrix2 v)

Параметры

v (osg.Matrix2) –

:setMatrix3(osg.Matrix3 v)

Параметры

v (osg.Matrix3) –

:getFloat()

:getDouble()

:getInt()

:getInt2()

:getInt3()

:getInt4()

:getUnsigned()

:getUnsigned2()

:getUnsigned3()

:getUnsigned4()

:getBool()

:getBool2()

:getBool3()

:getBool4()

:getVec2f()

:getVec2d()

:getVec3f()

:getVec3d()

:getVec4f()

:getVec4d()

:getMatrix()

:getMatrix2()

:getMatrix3()

Static Methods:

.getTypename(osg.Uniform.Type type)

Return the name of a osg.Uniform.Type enum as string.

Параметры

type (osg.Uniform.Type) –

Тип результата

std.string

.getTypeId(std.string name)

Return the osg.Uniform.Type enum of a osg.Uniform typename string.

Параметры

name (std.string) –

Тип результата

osg.Uniform.Type

.getGlApiType(osg.Uniform.Type type)

Return the GL API type corresponding to a GLSL type

Параметры

type (osg.Uniform.Type) –

Тип результата

osg.Uniform.Type

.getInternalArrayType(osg.Uniform.Type type)

Return the internal data array type corresponding to a GLSL type

Параметры

type (osg.Uniform.Type) –

Тип результата

GLenum.Value

.Float(std.string name, double v)

Параметры
Тип результата

osg.Uniform

.Double(std.string name, double v)

Параметры
Тип результата

osg.Uniform

.Int(std.string name, int v)

Параметры
Тип результата

osg.Uniform

.Unsigned(std.string name, unsigned v)

Параметры
Тип результата

osg.Uniform

.Bool(std.string name, bool v)

Параметры
Тип результата

osg.Uniform

.Vec2f(std.string name, osg.Vec2 v)

Параметры
Тип результата

osg.Uniform

.Vec2d(std.string name, osg.Vec2 v)

Параметры
Тип результата

osg.Uniform

.Vec3f(std.string name, osg.Vec3 v)

Параметры
Тип результата

osg.Uniform

.Vec3d(std.string name, osg.Vec3 v)

Параметры
Тип результата

osg.Uniform

.Vec4f(std.string name, osg.Vec4 v)

Параметры
Тип результата

osg.Uniform

.Vec4d(std.string name, osg.Vec4 v)

Параметры
Тип результата

osg.Uniform

.Matrix(std.string name, osg.Matrix v)

Параметры
Тип результата

osg.Uniform

.Matrix2(std.string name, osg.Matrix2 v)

Параметры
Тип результата

osg.Uniform

.Matrix3(std.string name, osg.Matrix3 v)

Параметры
Тип результата

osg.Uniform

.Int2(std.string name, int v1, int v2)

Параметры
Тип результата

osg.Uniform

.Int3(std.string name, int v1, int v2, int v3)

Параметры
  • name (std.string) –

  • v1 (int) –

  • v2 (int) –

  • v3 (int) –

Тип результата

osg.Uniform

.Int4(std.string name, int v1, int v2, int v3, int v4)

Параметры
  • name (std.string) –

  • v1 (int) –

  • v2 (int) –

  • v3 (int) –

  • v4 (int) –

Тип результата

osg.Uniform

.Unsigned2(std.string name, unsigned v1, unsigned v2)

Параметры
  • name (std.string) –

  • v1 (unsigned) –

  • v2 (unsigned) –

Тип результата

osg.Uniform

.Unsigned3(std.string name, unsigned v1, unsigned v2, unsigned v3)

Параметры
  • name (std.string) –

  • v1 (unsigned) –

  • v2 (unsigned) –

  • v3 (unsigned) –

Тип результата

osg.Uniform

.Unsigned4(std.string name, unsigned v1, unsigned v2, unsigned v3, unsigned v4)

Параметры
  • name (std.string) –

  • v1 (unsigned) –

  • v2 (unsigned) –

  • v3 (unsigned) –

  • v4 (unsigned) –

Тип результата

osg.Uniform

.Bool2(std.string name, bool v1, bool v2)

Параметры
  • name (std.string) –

  • v1 (bool) –

  • v2 (bool) –

Тип результата

osg.Uniform

.Bool3(std.string name, bool v1, bool v2, bool v3)

Параметры
  • name (std.string) –

  • v1 (bool) –

  • v2 (bool) –

  • v3 (bool) –

Тип результата

osg.Uniform

.Bool4(std.string name, bool v1, bool v2, bool v3, bool v4)

Параметры
  • name (std.string) –

  • v1 (bool) –

  • v2 (bool) –

  • v3 (bool) –

  • v4 (bool) –

Тип результата

osg.Uniform