osg.Uniform¶
- class osg.Uniform¶
- Represents
c++ class
- Wraps
osg::Uniform
- Bases
osg.Uniform
encapsulatesglUniform
(https://www.khronos.org/registry/OpenGL-Refpages/es2.0/xhtml/glUniform.xml) values. For convenience and visibility in Lua there are a number of setters and getters kind ofset<VaueType><Dimension>
andget<VaueType><Dimension>
(e.g.osg.Uniform.setInt2()
andosg.Uniform.getInt2()
) for setting and geting values of corresspondingosg.Uniform
object. Static functions for creating anosg.Uniform
of specified type are also provided and has signatureosg.Uniform.<ValueType><Dimension>
(e.g.osg.Uniform.Vec2d()
).Constructors:
- osg.Uniform()¶
- osg.Uniform(osg.Uniform.Type type, std.string name, int numElements)
-
- Параметры
type (
osg.Uniform.Type
) –name (
std.string
) –numElements (
int
) –
- osg.Uniform(osg.Uniform.Type type, std.string name)
-
- Параметры
type (
osg.Uniform.Type
) –name (
std.string
) –
Methods:
- :setType(osg.Uniform.Type type)¶
Set the type of glUniform, ensuring it is only set once.
- Параметры
type (
osg.Uniform.Type
) –
- :getType()¶
Get the type of glUniform as enum.
- Тип результата
- :setNumElements(int num)¶
Set the length of a uniform, ensuring it is only set once (1 == scalar).
- Параметры
num (
int
) –
- :getNumElements()¶
Get the number of GLSL elements of the
osg.Uniform
(1 == scalar).- Тип результата
int
- :setFloat(double v)¶
-
- Параметры
v (
double
) –
- :setDouble(double v)¶
-
- Параметры
v (
double
) –
- :setInt(int v)¶
-
- Параметры
v (
int
) –
- :setInt2(int v1, int v2)¶
-
- Параметры
v1 (
int
) –v2 (
int
) –
- :setInt3(int v1, int v2, int v3)¶
-
- Параметры
v1 (
int
) –v2 (
int
) –v3 (
int
) –
- :setInt4(int v1, int v2, int v3, int v4)¶
-
- Параметры
v1 (
int
) –v2 (
int
) –v3 (
int
) –v4 (
int
) –
- :setUnsigned(unsigned v)¶
-
- Параметры
v (
unsigned
) –
- :setUnsigned2(unsigned v1, unsigned v2)¶
-
- Параметры
v1 (
unsigned
) –v2 (
unsigned
) –
- :setUnsigned3(unsigned v1, unsigned v2, unsigned v3)¶
-
- Параметры
v1 (
unsigned
) –v2 (
unsigned
) –v3 (
unsigned
) –
- :setUnsigned4(unsigned v1, unsigned v2, unsigned v3, unsigned v4)¶
-
- Параметры
v1 (
unsigned
) –v2 (
unsigned
) –v3 (
unsigned
) –v4 (
unsigned
) –
- :setBool(bool v)¶
-
- Параметры
v (
bool
) –
- :setBool2(bool v1, bool v2)¶
-
- Параметры
v1 (
bool
) –v2 (
bool
) –
- :setBool3(bool v1, bool v2, bool v3)¶
-
- Параметры
v1 (
bool
) –v2 (
bool
) –v3 (
bool
) –
- :setBool4(bool v1, bool v2, bool v3, bool v4)¶
-
- Параметры
v1 (
bool
) –v2 (
bool
) –v3 (
bool
) –v4 (
bool
) –
- :setMatrix(osg.Matrix v)¶
-
- Параметры
v (
osg.Matrix
) –
- :setMatrix2(osg.Matrix2 v)¶
-
- Параметры
v (
osg.Matrix2
) –
- :setMatrix3(osg.Matrix3 v)¶
-
- Параметры
v (
osg.Matrix3
) –
- :getFloat()¶
- :getDouble()¶
- :getInt()¶
- :getInt2()¶
- :getInt3()¶
- :getInt4()¶
- :getUnsigned()¶
- :getUnsigned2()¶
- :getUnsigned3()¶
- :getUnsigned4()¶
- :getBool()¶
- :getBool2()¶
- :getBool3()¶
- :getBool4()¶
- :getVec2f()¶
- :getVec2d()¶
- :getVec3f()¶
- :getVec3d()¶
- :getVec4f()¶
- :getVec4d()¶
- :getMatrix()¶
- :getMatrix2()¶
- :getMatrix3()¶
Static Methods:
- .getTypename(osg.Uniform.Type type)¶
Return the name of a
osg.Uniform.Type
enum as string.- Параметры
type (
osg.Uniform.Type
) –- Тип результата
- .getTypeId(std.string name)¶
Return the
osg.Uniform.Type
enum of aosg.Uniform
typename string.- Параметры
name (
std.string
) –- Тип результата
- .getGlApiType(osg.Uniform.Type type)¶
Return the GL API type corresponding to a GLSL type
- Параметры
type (
osg.Uniform.Type
) –- Тип результата
- .getInternalArrayType(osg.Uniform.Type type)¶
Return the internal data array type corresponding to a GLSL type
- Параметры
type (
osg.Uniform.Type
) –- Тип результата
- .Float(std.string name, double v)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v (
double
) –
- Тип результата
- .Double(std.string name, double v)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v (
double
) –
- Тип результата
- .Int(std.string name, int v)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v (
int
) –
- Тип результата
- .Unsigned(std.string name, unsigned v)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v (
unsigned
) –
- Тип результата
- .Bool(std.string name, bool v)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v (
bool
) –
- Тип результата
- .Vec2f(std.string name, osg.Vec2 v)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v (
osg.Vec2
) –
- Тип результата
- .Vec2d(std.string name, osg.Vec2 v)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v (
osg.Vec2
) –
- Тип результата
- .Vec3f(std.string name, osg.Vec3 v)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v (
osg.Vec3
) –
- Тип результата
- .Vec3d(std.string name, osg.Vec3 v)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v (
osg.Vec3
) –
- Тип результата
- .Vec4f(std.string name, osg.Vec4 v)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v (
osg.Vec4
) –
- Тип результата
- .Vec4d(std.string name, osg.Vec4 v)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v (
osg.Vec4
) –
- Тип результата
- .Matrix(std.string name, osg.Matrix v)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v (
osg.Matrix
) –
- Тип результата
- .Matrix2(std.string name, osg.Matrix2 v)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v (
osg.Matrix2
) –
- Тип результата
- .Matrix3(std.string name, osg.Matrix3 v)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v (
osg.Matrix3
) –
- Тип результата
- .Int2(std.string name, int v1, int v2)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v1 (
int
) –v2 (
int
) –
- Тип результата
- .Int3(std.string name, int v1, int v2, int v3)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v1 (
int
) –v2 (
int
) –v3 (
int
) –
- Тип результата
- .Int4(std.string name, int v1, int v2, int v3, int v4)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v1 (
int
) –v2 (
int
) –v3 (
int
) –v4 (
int
) –
- Тип результата
- .Unsigned2(std.string name, unsigned v1, unsigned v2)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v1 (
unsigned
) –v2 (
unsigned
) –
- Тип результата
- .Unsigned3(std.string name, unsigned v1, unsigned v2, unsigned v3)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v1 (
unsigned
) –v2 (
unsigned
) –v3 (
unsigned
) –
- Тип результата
- .Unsigned4(std.string name, unsigned v1, unsigned v2, unsigned v3, unsigned v4)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v1 (
unsigned
) –v2 (
unsigned
) –v3 (
unsigned
) –v4 (
unsigned
) –
- Тип результата
- .Bool2(std.string name, bool v1, bool v2)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v1 (
bool
) –v2 (
bool
) –
- Тип результата
- .Bool3(std.string name, bool v1, bool v2, bool v3)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v1 (
bool
) –v2 (
bool
) –v3 (
bool
) –
- Тип результата
- .Bool4(std.string name, bool v1, bool v2, bool v3, bool v4)¶
-
- Параметры
name (
std.string
) –v1 (
bool
) –v2 (
bool
) –v3 (
bool
) –v4 (
bool
) –
- Тип результата